Lancering HelmondUitagenda

Op zondag 5 mei presenteerde Helmond haar nieuwe uitagenda. Dat gebeurde tijdens het evenement Rondje Helmond. Op de Mystery Post kwamen ondanks het matige weer een paar honderd mensen hun stempel halen. Ook de Uitagenda werd daar gelanceerd. Naast deelnemers van het evenement waren er ook culturele partners uit de stad aanwezig.

Burgemeester Elly Blanksma overhandigde het eerste exemplaar aan een deelnemer van het Rondje Helmond. Zij benadrukte in haar speech dat Helmond een stad is die doorgroeit naar 100.000 inwoner en dat de vele evenementen en iconen van de stad een uitagenda verdienen. Daarmee is het een uitnodigend gebaar naar bezoekers en bewoners van de stad, regio en overig Nederland of elders.

Het doel van de HelmondUitagenda is meer cultuur- en stadsbezoek. Het is de ambitie dat het magazine een positief effect heeft op de cultuur- en evenementenparticipatie in de stad. Maar we willen meer. We streven ook naar meer bezoek aan (nieuwe) winkels, cafés en restaurants in Helmond, doordat de lezers geprikkeld worden door de artikelen in de HelmondUitagenda. Naast het magazine zijn ook de digitale middelen een waardevolle informatiebron voor de lezers. De website www.helmonduitagenda.nl en de social media kanalen zijn de meest gebruikte online middelen.

HelmondUitagenda is onderdeel van Helmond Marketing. “Helmond is een enorm aantrekkelijke stad om te wonen en om te bezoeken. Vooral dankzij haar culturele activiteiten. De HelmondUitagenda is de wegwijzer in deze inspirerende stad en zet mensen echt aan tot cultuurparticipatie”, aldus Leo Grunberg, directeur van Helmond Marketing. In het tot stand komen van het magazine wordt er nauw samengewerkt met culturele partners in de stad, waaronder De Cacaofabriek, Het Speelhuis, Bibliotheek Helmond-Peel, Museum Helmond, Kunstkwartier, de evenementenorganisatoren en ook retail en horeca. en VVV Helmond.

De digitale magazine is te bekijken op: www.helmonduitagenda.nl



Alle berichten