Helmond is open campagne

Op zaterdag 2 juni lanceerden maar liefst elf Brabantse iconen inspirerende arrangementen onder de vlag Brabant is Open. Daarmee wil Brabant zich op menig bucketlist plaatsen als ideale bestemming voor een korte trip, dagje uit of weekendje weg. Brabant is Open duidt het gastvrije karakter en de openheid van Brabant aan. Locals spelen hierin een belangrijke rol. Ruim 600 gasten beleefden op 2 en 3 juni op uitnodiging verspreid over de provincie het Brabant van de Brabanders. Vanaf vandaag kan iedereen deze arrangementen ervaren. Kijk op visitbrabant.com/brabantisopen voor alle details. Ook Helmond is aangesloten bij deze campagne en heeft in totaal (tot nu toe) 22 influencers mogen ontvangen.

Brabant is Open duidt de typisch Brabantse gastvrijheid en daarmee het karakter van de Brabanders. Brabant is Open laat bovendien zien dat Brabant het héle jaar door heel veel te bieden heeft als shortstay-bestemming. Bergen op Zoom, Breda, Eindhoven, Helmond, Heusden, ’s-Hertogenbosch, Tilburg, Beekse Bergen, Efteling en Van Gogh Brabant zetten hun parels in de spotlight en laten zien hoe je deze goed kunt combineren tijdens een kort verblijf in onze prachtige provincie.

Do as the locals do
Locals spelen een hoofdrol in deze campagne. Zij weten immers precies wat er op de shortlist van bezoekers moet staan tijdens een bezoek aan Brabant. Zij delen hun favoriete food hotspots, vertellen waar je het beste kunt winkelen voor de laatste trends en geven allerlei handige tips: de must-sees én de verborgen juweeltjes.

Helmond Marketing heeft in Giel van Hooff (stadshistoricus), Thomas Pieters (stadskunstenaar) en Loes Swinkels (stadsmarketeer) super locals gevonden die verschillende influencers de mooie plekjes van Helmond laten zien. Zij hebben bezoekers hún Helmond laten zien en delen de parels die je niet per sé in reisgidsen vindt. Met de nieuw shorstay-belevingen ontdekken bezoekers zo de meest bijzondere plekken van Helmond en beleven zij het Helmond van de Helmonders.

BrabantNacht kick-off van de campagne
Met de lancering van deze arrangementen is de derde editie van BrabantNacht de kick-off van de campagne Brabant is Open. De genodigden gasten deelden hun ervaringen live via social media en inspireren ook de komende periode hun achterban met hun verhalen, video’s en foto’s over Brabant via (social)media en andere platformen met de hashtag #BrabantisOpen.

Lees de blog van Lonneke Snel over haar bezoekje aan Helmond.

https://www.lonniesplanet.com/single-post/2018/06/04/Visit-Brabant-een-weekend-Helmond

Lees de blog van onze Duitse gasten Anne en Clemens:

https://travellersarchive.de/journal/helmond-niederlande/

©PDY https://www.instagram.com/pdy/

©PDY https://www.instagram.com/pdy/

©Loewe7 https://www.instagram.com/loewe7/

©Loewe7 https://www.instagram.com/loewe7/

©Lonneke Snel https://www.instagram.com/lonnies_planet/

©Lonneke Snel https://www.instagram.com/lonnies_planet/

©Anne Steinbach, Clemens Sehi - Travellers Archive

©Anne Steinbach, Clemens Sehi – Travellers Archive



Alle berichten