BrabantNacht PR campagne

In samenwerking met Visit Brabant heeft Helmond Marketing een influencer PR campagne opgezet om Helmond, als shortstay destinatie, nog beter op de kaart te zetten. Het middel wat hier voor werd ingezet was: het event BrabantNacht.

BrabantNacht vond in 2017 voor de tweede keer plaats. Helmond sloot dit jaar voor het eerst aan. Gedurende BrabantNacht krijgen verschillende doelgroepen een unieke beleving aangeboden in de avond / nacht in één van de deelnemende Brabantse steden.

Helmond Marketing was gastheer voor vijf verschillende doelgroepen:

  • VIPS. Deze groep bestond uit verschillende CEO’s van leisure partijen en beleidsmedewerkers van diverse gemeenten. Tijdens BrabantNacht brachten zij een bezoek aan verschillende Brabantse steden waar zij konden genieten van optredens en lekker eten. In Helmond was het optreden van dansgroep UnityEight en de kennismaking met het werk van kunstenaar Hugo Kaagman het absolute hoogtepunt van de avond.
  • Expats. In samenwerking met Holland Expat Center bezochten 50 expats het kasteel van Helmond. Zij kregen een totaal verzorgde avond in het kasteel, bestaande uit een rondleiding met een Engelstalige gids en een bezoekje aan de Escape Room. De avond werd afgesloten met muziek en een hapje en drankje.
  • Arrangementgasten. Deze groep had online een ticket gekocht voor een BrabantNacht beleving in Helmond. De avond begon met een gezamenlijk diner, optreden van dansgroep UnityEight en het kijken van de film “Who is Alice” in de Cacaofabriek. De Helmondse Regisseur Robert van de Broek sprak vooraf de bezoekers toe om hen uitleg te geven over het ontstaan van de film. Tussendoor toonden BMX-ers hun kunsten op de BMX schans en maakten graffiti kunstenaars een kunstwerk van glow in the dark graffiti. De avond werd afgesloten in het kasteel, waar de bezoekers na een uitgebreide rondleiding konden genieten van muziek en een hapje en drankje.
  • Influencers. Deze invloedrijke doelgroep is op uitnodiging van Visit Brabant en Helmond Marketing naar Helmond gekomen voor een shortstay beleving in Helmond. Alle 14 influencers hebben genoten van hun verblijf in Helmond tijdens BrabantNacht en hebben dit dan ook duidelijk weergeven in hun blogs en vlogs. Hieronder leest u een kleine impressie van twee bloggers.

Blogger Sandra van Bijsterveld van “Stralend schrijven” was enthousiast over Helmond en spoort haar volgers dan ook aan om ook een keer een weekendje Helmond te boeken.

https://www.stralendschrijven.nl/helmond-uitvalsbasis-weekendje-brabant/

Onze Duitse gasten bevelen ook een weekendje Helmond aan bij hun volgers.

https://www.nach-holland.de/nach-holland-blog/orte-und-events/655-brabant-bei-tag-und-bei-nacht

Resultaten #BrabantNacht in Helmond

De online PR campagne heeft geresulteerd in uitgebreide content in de vorm van blogs, Instagram posts, Facebook en Twitter berichten. In totaal heeft dit 8.729.658 impressies (aantal views) opgeleverd. Er zijn 218 berichten geplaatst door 81 verschillende auteurs. De campagne #BrabantNacht had voor Helmond een hoge mediawaarde.

Wij zijn trots op dit resultaat en zijn er van overtuigd dat Helmond beter op de kaart is gezet als shortstay destinatie. In 2018 zal Helmond wederom een bijdrage leveren aan deze PR-campagne.

Bekijk hier de aftermovie:

https://www.youtube.com/watch?v=ISKU-WFcjjs&feature=youtu.be

 

 

 

 



Alle berichten