Bijzondere kerstwensen vervuld door Helmond Marketing en lokale ondernemers

Het afgelopen jaar was een zwaar jaar. Voor ondernemers, de zorgsector en mensen die getroffen werden door het coronavirus. Tegelijkertijd was het een jaar waarin veel mensen opstonden voor een ander en een helpende hand boden. Om die mensen in het zonnetje te zetten, mochten bezoekers van het centrum van Helmond een kerstwens doen voor een ander. Helmond Marketing liet, samen met lokale ondernemers, tien bijzondere wensen uitkomen.

Tekenpakketten voor kinderen in het Elkerliek ziekenhuis
Al voor de kerst werd de wens van Anna Bosker vervuld. De 12-jarige junior stadskunstenaar wenste knutselpakketten voor zieke kinderen die de kerstperiode doorbrengen in het Elkerliek ziekenhuis. ‘Ik wenste dat zieke kinderen iets creatiefs kunnen doen en even niet denken aan het ziek zijn. Ik wilde dat zij kunnen tekenen, schilderen en kleuren, net als ik.’ Samen met ondernemers Judith van de Rijt van JUUDs Foederer en Hans van Gennep van boekhandel De Ganzenveer stelde Helmond Marketing de tekenpakketten samen. Anne Maas nam namens de afdeling Kind en Jeugd de tekenspullen in ontvangst. ‘Wij zijn dolblij dat de wens van Anna is uitgekomen. Onze patiëntjes zullen hier ontzettend blij mee zijn. Een ontzettend mooi gebaar.’

Verrassing voor conciërge
Een andere wens die uitkwam is die van Veerle van Engen. Zij wilde Abdul Rahim Alali verrassen met planten voor zijn moestuin. Voordat het coronavirus uitbrak, werkte de Syrische Abdul vrijwillig als conciërge op basisschool St. Trudo. Door de gevolgen van een TIA en de lockdown, kan hij tijdelijk niet helpen op school. Veerle wilde iets terugdoen voor de vriendelijke conciërge die altijd voor alle leerlingen klaarstaat. In het voorjaar mag Abdul groentezaadjes en plantjes uitzoeken bij Tuincentrum Coppelmans. Zo kan hij thuis lekker bezig zijn in de buitenlucht met zijn hobby.

Beterschap voor corona patiënten en de horeca
Veel wensen waren corona gerelateerd. Zo bedankte Mariëlle Wilmsen haar gezin. Zij gaven haar alle ruimte om voor haar zieke moeder te zorgen die corona kreeg. Samen met haar man en kinderen mag Mariëlle, wanneer de horeca weer opengaat, gaan eten bij restaurant 33 Good Food. Ook dat was volgens Loes Swinkels (stadsmarketeer) een populaire wens. ‘Veel mensen wensten dat de horeca weer open gaat. Daarnaast was een spoedig herstel voor mensen die herstellende zijn van het coronavirus een veel gevraagde wens.’ Zelfs de zorgmedewerkers werden niet vergeten. Mevrouw van Oorschot zag de afgelopen maanden zo vaak de ambulancedienst uitrukken, dat zij hen wilde bedanken voor hun inzet tijdens de coronaperiode. In totaal ontving Helmond Marketing zo’n 200 warme wensen voor een ander.

Samen met Helmondse ondernemers

Hoewel Helmond Marketing initiatiefnemer is van de wensactie, benadrukt Loes dat ook de Helmondse ondernemers allemaal bijgedragen hebben. ‘Veel winkeliers worden zelf flink geraakt nu ze hun winkeldeuren tijdelijk moeten sluiten. Toch hebben alle ondernemers die hielpen met het vervullen van de tien mooiste wensen, belangeloos een bijdrage gedaan. Door het geven van een korting, het verhogen van een tegoedbon of het toestoppen van een extraatje, hebben wij de wensen echt samen met de lokale ondernemers uit onze stad vervuld. Dat vind ik zo bijzonder! Ik wil dan ook al deze ondernemers hartelijk bedanken. Dit zijn: JUUDs Foederer, boekhandel De Ganzenveer, bloemsierkunst Valentijn, Het Speelhuis, Golden Tulip Hotel West-Ende, speelgoedwinkel 3 Vosjes, Lunch en Zo, Lunch- en Leescafé De Bieb, restaurant 33 Good Food, Miga Gifts, Chocola De Cacaofabriek en tuincentrum Coppelmans. En ook fotograaf Gerard van Hal, kerstman Pieter Klumpers, cameraman Frank Janssens, Ladies’ Circle 76 Helmond, Groep5700 en Odenneboom droegen een steentje bij. Samen hebben we de mooiste wensen laten uitkomen!’



Alle berichten