Bedrijf van de maand januari – Archisign

Het bedrijf van de maand januari is Archisign, opgericht door Carlo van Kuijck. Archisign is een bureau gespecialiseerd in vastgoedpromotie en architectuurpresentatie. Zij adviseren ontwikkelaars, gemeenten, makelaars, architecten, investeerders en beleggers in hun vastgoedmarketing, communicatiestrategie en projectpresentaties. Al ruim 28 jaar is Archisign actief in Nederland en regelmatig ook voor diverse buitenlandse opdrachtgevers. De eerste opdrachten die Archisign heeft uitgevoerd kwamen uit Helmond. Ze zijn o.a. betrokken geweest bij de projecten: Brandevoort, Dierdonk, Boscotondo, Oude AA, Muziekcentrum, Centrumplan en Suytkade en nog veel meer. Hoog tijd dus om meer te weten te komen over Archisign! Wij stelden daarom onze acht vragen aan Carlo en zijn team.

1. Wat is uw naam en wat is de naam van uw bedrijf? 
Ik ben Carlo van Kuijck, directeur en oprichter van het bedrijf Archisign. Ik ben me gaan focussen op de marketing binnen de bouw en presentatie van projecten. Ik ben er zeker van en heb bewezen dat een perfecte presentatie mensen overtuigt en inspireert.

2.Wat is de oorsprong/reden van uw bedrijfsvestiging in Helmond? 
Ca. 30 jaar geleden heb ik een woonhuis kunnen kopen met bedrijfsruimte in Helmond. Vanuit deze locatie heb ik ca. 9 jaar gewerkt totdat deze ruimte te klein werd. In 2000 hebben we een eigen pand aan de Wethouder den Oudenstraat 7 in Helmond gebouwd waar we inmiddels 18 jaar ons beroep met veel passie uitvoeren.

3.Wat doet uw bedrijf precies en waar bent u actief (landelijk of internationaal)?
Archisign is een bureau gespecialiseerd in vastgoedpromotie en architectuurpresentatie. Wij adviseren ontwikkelaars, gemeenten, makelaars, architecten, investeerders en beleggers in hun vastgoedmarketing, communicatiestrategie en projectpresentaties. Dit houdt onder andere in dat we de gehele promotie verzorgen voor onze opdrachtgevers. Je kunt hierbij denken aan maquettes, virtuele reality, animaties, impressies, flyers/folders, websites, de social media campagne, alle vormen van fotografie en video o.a. 360 graden-fotografie, projectborden enz. Kortom alles om een project onder de aandacht te brengen. Daarnaast worden we regelmatig betrokken bij het uitwerken van concepten en ideeën van onze opdrachtgevers omdat onze creativiteit en out of the box benadering hen aanspreekt. Wij zijn actief in Nederland en werken ook regelmatig voor diverse buitenlandse opdrachtgevers.

4.Hoe lang is uw bedrijf al actief in Helmond?
Archisign is ruim 28 jaar actief vanuit Helmond. De eerste opdrachten die we hebben mogen uitvoeren kwamen ook uit Helmond. Zo zijn we betrokken geweest bij de volgende projecten binnen Helmond: Dierdonk, Brandevoort, Boscotondo, de Oude AA, Muziekcentrum, Centrumplan Helmond, Suytkade en nog vele andere projecten. In de directe omgeving van Helmond hebben we bijvoorbeeld gewerkt aan Strijp S, de Blob en de Admiranttoren in Eindhoven.

5.Wat maakt dat Helmond trots op u/uw bedrijf mag zijn?
U zult in deze regio geen enkel vergelijkbaar bedrijf tegenkomen met dezelfde diensten en producten. Dit maakt ons uniek in de regio en uniek in Helmond. Wij zijn trots op wat we bereikt hebben en het grote aantal opdrachtgevers dat ons al jaren waardeert. Helmond kan er trots op zijn dat vele opdrachtgevers door het hele land bekend zijn met Archisign uit Helmond. Een begrip in met name het maken van maquettes.

6.Wat vindt u het meest bijzondere aan Helmond? 
De grote internationale verscheidenheid aan culturen.

7.Waar mag de stad Helmond volgens u trots op zijn?
Helmond heeft zich van een stad met een imagoprobleem ontwikkeld tot een stad van formaat met zeer interessante bedrijven en hele bijzondere woonwijken. Daarnaast heeft Helmond de afgelopen jaren veel bijzondere projecten gerealiseerd zoals Suytkade en Brandevoort. Vaklui op het gebied van architectuur zijn daardoor bekend met Helmond.

8.Uw advies aan de stad?
Maak een totaalplan / visie op de ontwikkeling van de stad in de komende 25 jaar. Belangrijke aandachtsgebieden zijn: wonen, werken, winkelen en recreëren in Helmond. Maak van de veelzijdigheid aan culturen je kracht door dit op een positieve manier uit te werken in Helmond. Wat ik een groot gemis vind is dat na het afbranden van het Speelhuis er geen stadsicoon meer aanwezig is. Daarnaast goed inspelen op de ontwikkelingen in de Brainportregio. Uitgroeien tot een stad van formaat (meer dan 100.000 inwoners) waardoor je een partner wordt in overlegstructuren waar niet omheen gegaan kan worden. Maak echt gebruik van de creatieve mensen en bedrijven die Helmond een warm hart toedragen.

Wilt u meer weten over Archisign kijk dan eens op www.archising.nl of bekijk onze bedrijfspresentatie.

Helmond Centrum Plan

Vogelvlucht Helmond West



Alle berichten